Kjøpsvilkår

Generelle opplysninger
Ozoneair AS med organisasjonsnummer 917 105 499 MVA selger produkter via Internett til privatpersoner og selskaper med organisasjonsnummer til bruk i det norske markedet. Vi har som har som mål å gi den beste servicen til alle våre kunder. For at du skal kjenne deg trygg når du handler hos oss, har vi utarbeidet følgende vilkår og betingelser. Ved å bestille hos oss godtar du disse vilkårene. Du må være 18 år eller ha foresattes samtykke når du bestiller.

Bestilling
Når du har bestilt, vil en ordrebekreftelse bli sendt til e-postadressen du oppga i kassen. E-posten inneholder all informasjon om bestillingen din, for eksempel fakturaadresse, leveringsadresse, produkter, priser og eventuelle fraktkostnader. Hvis det oppstår et problem med bestillingen din, ber vi deg ta kontakt med oss umiddelbart. Ring oss på 38 36 21 70 så hjelper vi deg. Du får tilbakemelding innen 48 timer. 

Leveringstid
Leveringstiden er opptil 7-10 dager, men leveringstiden kan påvirkes av hvor i Norge du bor. Du vil bli sendt en sporingslenke via e-post eller tekstmelding når varen(e) er sendt fra lageret vårt i Sverige. I Norge bruker vi Postnord for våre leveranser. Du kan finner mer om våre leveringsalternativer i kassen.

Dersom varen skulle bli forsinket, og forsinkelsen er av vesentlig betydning for deg som kjøper, har du rett til å heve kjøpe. Kontakt vår kundeservice på 38 36 21 70 og vi hjelper deg. Overføringen av pengene skjer til deg så snart som mulig, senest innen 14 dager. Refusjonen skjer på samme måte som den opprinnelige betalingen.

Priser
Prisene på ozoneair.no er oppgitt i NOK (norske kroner), alle priser inkluderer 25% MVA. Eventuelle fraktkostnader kan komma i tillegg, avhengig av hvilket leveringsalternativ du velger.

Betaling
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.
Faktura; Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.
Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Returnerer
Den enkleste måten er å kontakte vår kundeservice på tlf 38 36 21 70 for å få hjelp uavhengig av årsaken til retur.

Angrerett
Du som forbruker har en lovfestet 14 dagers angrerett fra mottak av varene. Produktet skal til gjengjeld være i uendret tilstand med uskadet emballasje. Du har imidlertid rett til å undersøke produktet for å kunne teste dets funksjoner og egenskaper. Produkter som brukes i mer enn 12 timer anses å ha blitt brukt i større grad enn nødvendig for å bestemme funksjonen og egenskapene, og derfor er ikke retur på slike produkter godkjent. Hvis produktet har blitt brukt eller håndtert i større grad enn det som var nødvendig  kan det hende at du blir nødt til å kompensere Ozoneair for verdireduksjonen av varene. Et slikt prisfradag kan utgjøre den totale prisen til produkter. 

Her finner du vårt returskjema/angrerettskjema som du gjerne får fylle ut og sende per e-post til kundeservice@ozoneair.no eller inkludere i emballasjen ved retur til Ozoneair. Returskjemat/angrerettskjema sendes også sammen med levereringsbekreftelsen. Du kan også bruke et standardisert angrerettskjema utsedt av regjeringen. Link her.

Hvis angreretten brukes, vil hele beløpet bli refundert med fradrag for eventuelle ekstra fraktkostnader eller avskrivninger. Vi betaler innen 14 dager etter mottak av det returnerte produktet. Tilbakebetaling skjer på samme måte som den opprinnelige betalingen. Ved angrerett må produktet være i salgbar stand og sendes tilbake i originalemballasjen. Vid bruk av angreretten är du ansvarlig for betalning av returen av produktet til Ozoneair. Hvis du ønsker å utøve din angrerett, må du kontakte oss på telefon eller e-post innen 14 dager etter mottak av varene. Ring vår kundeservice på 38 36 21 70 og vi hjelper deg med glede. 

Hvis du vil, kan vi ta hånd om din retur. Kostnaden for dette er for øyeblikket NOK 400. Vi kommer da til å sende deg et returfraktbrev. Ta kontakt med vår kundeservice på nr. 38 36 21 70 så hjelper vi deg.

Hvis du vil ta hånd om returen selv, så skal pakken sendes til følgende adresse;

Ozoneair AB
Handelsvägen 19
973 45 Luleå, Sverige

Vär oppmerksom på at du selv står for alle omkostninger hvis du velger å ikke utnytte Ozoneairs returhåndtering. 

Reklamasjonsrett
Hvis du mottar et defekt produkt fra vår nettbutikk, forplikter vi oss til å reparere produktet eller bytte det ut til et nytt, uten kostnad for deg. Du har en 5 års reklamasjonsrett etter lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). Hvis du har oppdaget en feil, skade eller defekt, bør du varsle oss så snart som mulig, men senest etter 2 måneder. Etter 6 måneder vil du bli nødt til å bevise at feilen var der opprinnelig eller at den skyldes en produksjonsfeil. I tilfelle av en godkjent klage forplikter vi oss å dekke alle kostnader, inkludert frakt. Har vi forsøkt å avhjelpe problemet to ganger uten å lykkes, har du rett å heve kjøpet. Tilbakebetaling skjer innen to uker.

Reklamasjoner håndteres kun på telefon. Kontakt vår kundeservice på 38 36 21 70.
Her finner du vårt returskjema som du må fylle ut og inkludere i emballasjen ved retur til Ozoneair eller sende det via e-post til kundeservice@ozoneair.no Returskjemat sendes også sammen med levereringsbekreftelsen.

Hvis  du ikke er fornøyd med vår håndtering av klagen, kan du kontakte Forbrukerradet. Her kan du lese mer om Forbrukerradet. Europa kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Klagen inngis her http://ec.europa.eu/odr

Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter dine produkter, belaster vi deg kostnadene for levering, retur og lagring. Kostnaden for dette er for øyeblikket NOK 400. Uavhentede pakker telles ikke som avbestilling av kjøpet. Du må alltid varsle oss om angreretten, utvekslingen eller returen av din ordre.

Tvist
Ved tvister følger vi alltid forbrukertvistutvalgets (FTU) avgjørelser. Se mer om dine forbrukerrettigheter på Forbrukerradet. Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Klagen inngis her http://ec.europa.eu/odr

Produktinformasjon
Vi tar forbehold om eventuelle skrive- eller trykkfeil på dette nettstedet. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet av produktene våre, da det kan oppstå noen mindre forskjeller.